Vandaag konden onze blauwwitte helden geschiedenis gaan schrijven. De halve finale van de beker staat op het punt van beginnen en bij winst zouden we in de finale staan.
Bij een temperatuur van 25 graden werden we ontvangen in Wemeldinge en zochten we de verkoeling van de kleedkamers op. Iedereen had er toch wel zin in en na een goede warming up gingen we vlak voor de aftrap nog even de kleedkamer in om ons klaar te maken. Je zag aan de gespannen kopjes dat iedereen vandaag zou laten gaan zien dat wij graag de finale willen spelen. De laatste puntjes werden op de i gezet en het belangrijkste aspect werd nog even goed doorgenomen en dat was dat we ons niet af laten bluffen. We hebben in de warming-up kunnen zien dat iedere speler van Wemeldinge zeker een kop groter is dan de meeste van ons, alleen Shannon en Ben kwamen qua lengte bij hun in de buurt.

Dat de belangen bij zo`n belangrijke wedstrijd groot zijn, begreep de tegenstander ook. Ze hadden een echte KNVB scheidsrechter aangesteld en dat was klasse. We speelden op het hoofdveld en er waren vele toeschouwers aanwezig, de omstandigheden waren dus perfect voor een mooie pot voetbal.
De eerst paar minuten was het aftasten van beide kanten en bleek de tegenstander fysiek toch wat sterker dan ons, maar we lieten ons gelukkig niet afbluffen. Gaandeweg kwamen we beter in ons spel en kregen we via Shannon de eerste kans. Helaas belandde haar schot op de paal. Als niet veel later Kyandro alleen op de keeper afgaat, denken we allemaal dat daar de voorsprong voor Domburg komt, maar zijn schot stuit op de keeper. Geschrokken trok Wemeldinge weer ten aanval en ze komen er een aantal keer gevaarlijk doorheen. Gelukkig staat onze verdediging nog goed en hoeft Jochem nog niet in actie te komen.
Als uit een van deze aanvallen de bal voor Benno zijn voeten komt, wilt hij de bal weg schieten. Jammer genoeg raakt hij de bal net verkeerd en deze belandt in ons eigen doel, 1-0 achterstand.

Zoals vaker dit jaar, beginnen we na een achterstand goed te voetballen. Vandaag ook weer, we gaan beter overspelen en gaan nog feller spelen. Wanneer wij een vrije trap krijgen aan de zijkant van het doel van Wemeldinge, gaat Julian achter de bal staan om hem te nemen. Hij zet de bal voor, maar deze wordt geblokt en rolt voor zijn voeten. In zijn ooghoek ziet hij de keeper iets voor zijn doel staan en besluit het vanuit deze moeilijke hoek maar eens te proberen om de bal over de keeper te schieten. Met een prachtig schot ging de bal over de keeper zo in het zij-netje, 1-1 !
Met deze tussenstand werd de rust in gegaan en kon iedereen even afkoelen. We hadden alles gegeven de eerste helft en de rust kwam als geroepen. Aan de inzet lag het niet, die was fantastisch. De tegenstander bleek een enorm taaie tegenstander te zijn en gelukkig begrepen de blauwwitte helden dat er uit een ander vaatje getapt moet worden.

De 2e helft hetzelfde spelbeeld. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en er vielen weinig kansen te noteren. Het werd snel duidelijk dat degene die nu als eerste zou gaan scoren door zou gaan naar de finale. Wemeldinge was fysiek sterker, maar wij boden goed weerstand.
Als Wemeldinge halverwege de 2e helft weer gevaarlijk doorkomt en op doel schiet , weet Jochem nog redding te brengen. Helaas scoort de tegenstander in de rebound de 2-1 tegen de touwen. Met nog minder dan 10 minuten te gaan moeten we gaan proberen de gelijkmaker er in te schieten. Iedereen spreekt zijn reserves aan en knokt, sleurt en gooit de beuk er in. Vlak voor tijd toch nog een kans, Kyandro wordt bij het doel neer gehaald en de scheids besluit een vrije trap te geven. Gezien de afstand naar het doel had hier misschien een penalty gegeven mogen worden, maar ook dit is weer een groot compliment naar onze spelers. We accepteren de beslissingen van de scheidsrechter en gaan daar niet over lopen mekkeren.
Kyandro gaat achter de bal staan, maar zijn schot werd geblokt door de keeper.
Niet veel later fluit de scheids voor het einde en viert Wemeldinge feest en storten wij totaal uitgeput neer in het gras. Gevochten als leeuwen, alles gegeven, maar vandaag is het ons net niet gelukt.

De coaches riepen alle spelers bij elkaar en in een kring werden de volgende woorden gesproken :

Vandaag hebben wij niet verloren, wij hebben vandaag net niet gewonnen. Jullie zijn 3 x achter elkaar kampioen geworden, wij hebben de halve finale van de beker gehaald, wij hebben onze supporters goed en mooi voetbal laten zien en wij hebben ons ontwikkeld als voetballer, maar ook als team. Jullie kunnen trots zijn op wat jullie hebben bereikt bij de F-pupillen. Wij (de coaches) zijn enorm trots op wat jullie hebben laten zien het afgelopen jaar.
Wanneer we bij het aflopen van het veld nog complimenten krijgen van de toeschouwers van Wemeldinge, maar vooral onze harde kern supporters, mogen we met een trots gevoel deze wedstrijd af sluiten.

De laatste officiële wedstrijd van dit seizoen is hiermee ten einde gekomen. Nu gaan we ons opmaken voor de toernooien en het afsluitende feest op 4 juni.