Het werd weer eens tijd voor een verslagje. De afgelopen wedstrijden was uw verslaggever wat minder gemotiveerd om een leuk stukje te schrijven. Om uiteenlopende redenen zullen we maar zeggen.  Na een korte wedstrijdbespreking en een wat langere (soort van) peptalk mochten de heren van het 2e de wei in. Zoals eerder in dit uitstekende verslag is gememoreerd waren de vorige wedstrijden niet om over naar huis te schrijven…. (wat dan ook niet gebeurd is) maar dat was vandaag anders.

Aan spelers geen gebrek dit keer. We begonnen donderdagavond met 19 spelers maar naarmate de wedstrijden dichterbij kwamen, vielen er steeds meer af. Uiteindelijk stonden er 16 spelers op het wedstrijdformulier.  Nog ruim voldoende dus. De eerste twintig minuten van de pot waren niet echt bijzonder. Wat speldenprikjes over en weer maar veel meer was het ook niet. Dat veranderde in de 23e minuut….. of ergens in die buurt. Een snelle uitworp van Anco op Janick, die Maks in een moeite door diep stuurde. Met een subtiele lob over de uitkomende keeper heen wist deze Rudy te bereiken die met een snoekduik de 1-0 binnen kopte. Exact gelijk als bij de laatste trainingsoefening. Daar was dus niet voor niks op geoefend….
En nog geen minuut later was het weer raak. Janick gaf vanaf rechts een keurige voorzet die door Rudy in een keer knap werd binnen geschoten. Op de bank begon er nu toch iemand wat onrustig te worden…. want die zag z’n stand-in excelleren in de spits….. Vlak voor rust kregen de blauwwitte helden weer een productieve minuut. Eerst was het Janick die uit een corner de bal keurig in de verre hoek schoof. En weer nog geen minuut later schoot Rudy er weer eentje binnen. Een soort van valse hattrick…. Na al die moeite was het tijd voor een welverdiend kopje thee.

Over de tweede helft kunnen we wat korter zijn. Domburg hield de controle, Arnemuiden kwam er af en toe uit maar voor dit gevaarlijk kon worden werd de aanval in bijna alle gevallen vakkundig geëlimineerd door onze nestors Micha en Rutger. Domburg kreeg nog wat hele en halve kansen, maar pas na tachtig minuten voetballen was er weer een hoogtepuntje. Een snelle counter van Domburg werd op aangeven van Jeroen netjes afgemaakt door Jerom. 5-0…. een ongekende luxe voor het 2e. En dik verdiend. Zo wordt voetbal gewoon weer leuk voor iedereen!

Hopelijk is dit de ommekeer waar we op zitten te wachten. Volgende week gaan we bij MZVC zien of het echt zo is. Afgelopen week zat er een stijging in de trainingsopkomst en hopelijk zet het deze week door. Als we allemaal wat tijd maken wordt het voor iedereen een stuk leuker. En je zit niet voor niks op voetbal toch? Ik ben in ieder geval blij om te zien dat het ook anders kan.

Was alles dan prima? Nee, er ging nog meer dan genoeg fout. Dus reden genoeg om te komen trainen. Tot aanstaande dinsdag!