“DRANG NAAR VOREN ZORGT VOOR OPEN HUIS ACHTERIN”

Afgelopen zaterdag stond de derby op het programma. Op sportpark de Prelaat was Noormannen C1 vandaag de opponent.

Vandaag een aantal afwezigen door blessures bij Domburg. Willem zit met een arm in het gips na de wedstrijd van vorige week. Sylvana is herstellende van een operatie en Julia zit met gekneusde ribben thuis. Alledrie natuurlijk van harte beterschap en vanuit hier een heel spoedig herstel toegewenst. Daarnaast ontbrak ook vaste volger Ron Bouwman vandaag i.v.m. een date met Nikkie Plessen. Dit is natuurlijk een geoorloofde oorzaak voor absentie!

Maurice stuurde vandaag de volgende spelers de wei in; Op doel Pepijn, voor hem geposteerd van rechts naar links Sander en later Tristan. In het centrum gelegenheidsduo Mike en Marijn en op de linkerflank Houyar en later Jur. Het middenveld met Dennis als controleur, op rechts Danielle en later Sarah en op links Ralph. Als spelmaker speelde Tim met de punt naar voren. Voorop speelden vandaag Goos en Jort waarna Laura ook als aanvaller mocht invallen.

We begonnen goed aan de wedstrijd en hadden een licht overwicht in de openingsfase. De bal ging goed rond en vanaf de linkerflank was het Ralph die Goos aan wist te speler op randje zestien. Hij stuurde Jort de zestien in maar de keeper kon dit gevaar onschadelijk maken. We bleven goed voetballen en speelden erg aanvallend. Achterin waren nog niet veel problemen geweest totdat Noormannen vanuit de verdediging met een lange bal de diepte zocht. De aanvoerder van Noormannen bleef slim tussen beide centrale verdedigers lopen zodat niemand hem oppakte en hij alle vrijheid genoot. Hij had vrij baan richting Pepijn en schoot zuiver de 1-0 binnen. Duidelijk nog wat onwennigheid bij het centrale gelegenheidsduo vandaag die verder aanvallend wel een grote inbreng in het goede spel hadden. Aan het spelbeeld veranderde weinig en we kregen kans op kans en binnen 10 minuten ook al 3 corners mee. Helaas werden we hieruit niet gevaarlijk. Wel werd dezelfde aanvaller van Noormannen in het eerste half uur nog 3x gevaarlijk. Hij wist Noormannen met 4 treffers op een 4-0 voorsprong te zetten. Vlak voor de rust kreeg hij nog een keer alle vrijheid in de zestien en nu besloot hij de bal af te leggen naar een ploeggenoot die de ruststand op 5-0 wist te bepalen.

In de rust konden we dus duidelijk aangeven waar het gevaar bij de tegenstander zat. Hier zouden we dus rekening mee moeten houden in het tweede bedrijf en voetballend gewoon zo doorgaan want met het spel was vandaag niks mis.
Na de thee zagen we een fris Domburg uit de kleedkamer komen. De teleurstelling was weg en we gingen vol goede moed op jacht naar een treffer. Na een kleine 6 minuten viel deze al. En goed lopende aanval kwam via de sterke Jort en de watervlugge Laura uit bij Tim die vanaf zeker 20 meter de bal in de kruising wist te knallen. Een prachtige en op dat moment zeker verdiende treffer. Kort hierna kregen we na een ongelukkige botsing achterin een penalty tegen. Pepijn speelde het spel als van Breukelen in 88 maar kon helaas zijn collega keeper niet van scoren afhouden. Na deze penalty bleef Domburg goed voetballen en hadden we weer het betere van het spel. Via twee scherpe counters leek Noormannen vandaag met 8-1 te gaan winnen. Het slotakkoord was echter voor de blauwwitte helden waar Tim na een goede combinatie met Goos de 8-2 maakte. Hierna floot de scheidsrechter meteen af.

Bij deze wil ik de vele meegekomen supporters weer bedanken voor hun steun! Een speciale vermelding hierbij voor “opa baard” en natuurlijk trouwe volger opa Jan!

Volgende week gaan we er vol goede moed weer tegenaan en hopen we de drie punten wel mee naar Oosterloo te nemen.