Te lang hebben er geen verslagen gestaan van de wedstrijden van ons eerste elftal. Daar gaan proberen drastisch verandering in aan te brengen en waarom nog langer wachten? Nergens voor nodig dus hierbij het eerste verslag en wel van de wedstrijd.

DOMBURG – ZEELAND SPORT 3 – 0
Na een te lange periode van onnodige nederlagen werden de spelers door de staf op scherp gezet om eindelijk deze negatieve reeks te doorbreken. Het kwartje bleek te zijn gevallen. Daarvoor was de opstelling door trainer Jack Blijlevens op een aantal plaatsen gewijzigd en zag er als volgt uit.  Doel Jorn Provoost, achter van links naar rechts Michiel Bernard, Jimmy Bastiaanse, Michiel Provoost en Deamion de Moor. Een viermans middenveld met Jos de Nooijer, Maurice Bernard, Hugo Brand op de nummer 10 positie en Vic Verstegen. De voorhoede betond uit Chiel Maranus en Sander Willemse.

Domburg begon gelijk geconcentreerd en zette goed druk op de tegenstander. Dit was de juiste strategie, omdat de selectie van Zeeland Sport bestond uit het type zaalvoetballers, dus behendig, sterk aan de bal in de korte ruimte, maar minder opgewassen tegen tegenstanders die fel op de bal spelen en de tegenstander niet aan de bal laten komen. Dit lukte uitstekend. Ook in aanvallend opzicht kwamen er kansen, wat resulteerde in de 1-0. Goed doorzetten van Hugo bracht Vic in scoringspositie en hij maakte geen fout. Ook de verdediging stond goed waarbij Michiel Provoost als de gebruikelijke stofzuiger voor ging in de strijd. Na een goed half uur boekte dit al resultaat, doordat de kopjes bij Zeeland Sport al een beetje gingen hangen. De frustratie bij de tegenstander leverde Michiel nog wel een blauw oog op.

Na de thee wisselde Jack Sander voor Wouter de Visser en dit bleek een gouden wissel. Domburg ging op dezelfde voet verder en creëerde kans op kans. Daartegenover had Jorn weinig te doen. Moest hij echter ingrijpen dan deed hij dat prima. In de 68e minuut was het raak. Een goede aanval werd afgerond door Wouter. 8 minuten later was het feest compleet toen Wouter de 3-0 scoorde. Om dit vast te houden bracht Jack Martijn Minderhoud nog in voor de moe gestreden Vic.

Bij Zeeland Sport ging het kaarsje langzaam uit. De overwinning kwam nooit meer in gevaar en zo boekte Domburg na weken van malaise eindelijk een klinkende en verdiende overwinning met van voren een verdiende 3 en vanachter een knappe 0.