“SPEKTAKELSTUK EINDIGT IN REMISE”

Op een zonnige zaterdag in april stond op Sportpark Oosterloo de wedstrijd tussen de blauwwitte helden en de groen witten uit de hoofdstad op het programma. Rond half 10 verzamelde het blauw witte elite korps zich in kleedkamer 1. De hoofdstedelingen zouden niet veel later intrek nemen in kleedkamer 2. Kort na half 10 kwamen beide ploegen naar buiten en begonnen ze aan een stevige warming-up. Toen arbiter van dienst dhr. Leander Joosse uit Aagtekerke en vlaggenist Chiel Maranus de koffie leeg hadden kon de wedstrijd om 3 minuten na 10 beginnen.

De thuisploeg begon weer in de o zo vertrouwde 4-4-2 formatie aan de wedstrijd. Pepijn als vertrouwd gezicht onder de deklat met voor hem het nieuwbakken verdedigingsduo Mike & Marijn. Op de flanken geassisteerd door Tristan en Houyar die deze positie afwisselden met Julia en Jur. Het middenveld was vandaag de speelplaats voor Dennis, Tim, Laura en captain Ralph. Danielle die vandaag op de bank mocht beginnen kwam later natuurlijk op haar eigen rechts-half positie te spelen. Voorin speelden vandaag de handenbinders Jort en Goos. In de tweede helft zou Laura ook voorop komen te spelen na haar twee treffers in de doordeweekse wedstrijd met het meidenteam.

Vanaf het moment dat de bal rolde probeerden we verzorgd te voetballen. Het gevaar bij de tegenstander zat duidelijk voorin waar een paar handige spelers speelden. Voor de snelle uitbraak zouden we na de les van vorige week dus weer goed op moeten passen. De eerste kans was voor Domburg waar de bal via Tristan en Dennis werd diep gespeeld op rechts. Laura kon de achterlijn halen en voortrekken. De grote kans was voor Jort die meteen de trekker overhaalde maar op de voeten van de keeper schoot. Kort hierna volgde de volgende kans. Dit keer vanaf links was het Ralph die Goos inspeelde met een mannetje in zijn rug. Hij hield sterk zijn lichaam tussen de bal en de tegenstander en kon terugleggen op de bijgesloten Tim die vanaf 20 meter de bal richting de kruising stuurde. Helaas voor ons was de keeper op tijd in de hoek en kon hij de bal over tikken. Na deze twee goede kansen voor de blauwhemden kreeg ook Middelburg wat mogelijkheden. De grootste kans was uit een corner vanaf de linkerkant.  Door dat Pepijn alles goed georganiseerd had in zijn eigen zestien liep het goed af en ging de kopkans rakelings langs de voor ons goede kant van de paal naast het doel. Met de brilstand op het bord floot scheidsrechter Joosse na 36 minuten spelen voor de rust. Ondanks deze brilstand was het geen saaie wedstrijd.

Na de thee gingen we op dezelfde voet verder. Middelburg tapte in het tweede bedrijf duidelijk uit een ander vaatje en probeerde met wat meer fysiek de Domburgs te imponeren. Gelukkig hebben we spelers die hier niet snel van onder de indruk raken en bleven we rustig voetballen. Wel werd de wedstrijd hierdoor wat slordiger en onrustiger overigens. Na een kleine 10 minuten spelen braken de hoofdstedelingen via de rechterflank door. De buitenspeler werd niet aangepakt en kreeg vrije doorgang richting ons doel. Vanaf de achterlijn kon hij eenvoudig opzij schuiven en de 0-1 bij de tweede paal laten binnenschuiven door de meegekomen linksbuiten. Na deze tegenvaller bleven we proberen vooruit te voetballen. Door de ruimte die we hierdoor achterlieten kreeg Middelburg ook wat mogelijkheden. Een goed schot uit de tweede lijn werd door Pepijn stijlvol gepakt. Na deze waarschuwing bleven Mike en Marijn goed op de winkel passen en trokken we vol enthousiasme ten aanval. Na een poging van afstand van Jort ging de afgeketste bal de lucht in en leek niet meer naar beneden te willen komen. Nadat de bal de zon had aangetikt viel deze toch nog uit de lucht op de pantoffel van Goos die de vallende bal een meter naast het vijandelijke doel mikte. Kort hierna haalde Tristan de counter eruit door de bal te onderscheppen. Hij zocht meteen diepte en speelde Tim in die door zijn tegenstander omver werd gelopen. Hier kon scheidsrechter Joosse niks anders dan de vrije trap toekennen. De keeper probeerde nog wel een muurtje te bouwen, maar de Pirlo van Oosterloo mikte de bal hoog en buiten bereik van de keeper in het doel. De 1-1 stond op het scorebord. Na de 1-1 bleven beide ploegen strijden voor de winst De duels werden op het scherpst van de snede uitgevochten maar het bleef wel allemaal sportief verder. Na weer een pittige overtreding op Goos dit keer kregen we met nog 3 minuten te spelen weer een vrije trap op een 17 meter van het doel. Ook nu weer riep de keeper van Middelburg de hele hoofdstad bij elkaar om hiervan een muurtje te bouwen. Van het bouwwerk van de keeper had Tim geen last. Alleen ging de bal net langs de kruising en bleef het 1-1. Na een leuke wedstrijd delen we de punten met Zeelandia Middelburg vandaag en dat is gezien de wedstrijd misschien wel een terechte uitslag.

Vandaag wil ik scheidsrechter Joosse en mijn grote vriend Chiel bedanken voor de hulp als scheidsrechter en vlagger. Daarnaast wil ik alle trouwe supporters weer bedanken voor hun support. Een speciaal woordje hierbij voor Maarten die we na lange tijd weer terug zagen op Oosterloo. Goed om je hier weer te zien en klasse dat je, je zusje komt aanmoedigen!

Dit was ‘m weer voor deze week. Volgende week nieuwe kansen!