Als kampioen begonnen we aan deze wedstrijd, met de wetenschap dat we wat dingen uit kunnen proberen in de aanloop naar de bekerkraker tegen Wemeldinge voor de halve finale. We starten vandaag zonder Jesse, hij was geblesseerd. We begonnen in onze vertrouwde opstelling met Jochem op het doel. Laura, Ben en Benno in de verdediging, Shannon en Kyandro op het middenveld en Eva en Julian in de spits. We willen deze competitie natuurlijk wel ongeslagen af sluiten, dus werd er met dezelfde inzet gespeeld als dat we gewend zijn van onze blauwwitte helden.

Na wat aftasten in de eerste minuten, was al snel duidelijk dat Walcheren geen punten mee naar huis gaat nemen. Uit een mooie combinatie tussen Julian en Kyandro, schoot Kyandro de bal hard op de lat. Gelukkig was Julian goed meegelopen om de afvallende bal in de rebound erin te knallen, 1-0. Niet veel later ontfutseld Eva de bal van een verdediger en zorgde voor 2-0. Wanneer Kyandro zijn goede optreden van de eerste helft bekroond met een knap doelpunt, 3-0, is het weer de beurt aan Eva die een pass perfect aanneemt en gelijk speelklaar heeft om de bal op doel te schieten. Met haar 2e van de dag zorgde ze voor een 4-0 ruststand.

In de rust werd er wat in de opstelling veranderd, we gingen met een verdediger minder spelen en de coaches waren benieuwd hoe de 2 mans verdediging stand zou gaan houden.
Vorige week hadden we kunnen zien dat we `girlpower` op het middenveld hebben staan. Vandaag kwam dat weer tot uiting. Shannon zoeft weer als vanouds door de verdediging van de tegenstander en stuit op de keeper. Gelukkig stond Eva op de goede plek om voor 5-0 te zorgen.
De verdediging hield knap stand en de spelers begrepen waar ze moesten lopen en hoe ze moesten uitverdedigen. Van voren probeerde Laura haar puike optreden dit seizoen te bekronen met een doelpunt, maar het geluk was vandaag niet aan haar zijde. Wie het geluk vandaag wel aan haar zijde had was Eva. Met een mooie stift zorgde ze met haar 4e van de dag voor de 6-0.
Uiteindelijk wist Walcheren toch nog 1 x te scoren, omdat de verdediging 1 moment niet oplette. In eerste instantie weet Jochem met een knappe redding een doelpunt te voorkomen, maar de rebound werd toch nog in het doel geschoten.

Volgende week de laatste competitiewedstrijd tegen de Meeuwen. Ook deze wedstrijd zal in het teken gaan staan om wat dingen uit te proberen in de aanloop naar de halve finale van de beker. Wanneer we dezelfde instelling en gretigheid laten zien, moet dit goed gaan komen. De bekerwedstrijd zal donderdagavond 12 mei om 19.00 uur gespeeld gaan worden in en tegen Wemeldinge.