De wedstrijd die altijd gewonnen moet worden. Voor beide kanten. Maar de scherpe kantjes zijn er wel een beetje af. Maar toch wordt er net wat fanatieker gevoetbald. Zo ook in deze editie. Tot en soms net over het randje. Maar dat hoort bij een derby. De thuiswedstrijd was geëindigd in 3-3. We ontliepen elkaar dus niet veel.

Aan het begin van de wedstrijd kregen we nog een tegenvaller te verwerken. Maurice moest met een knieblessure afhaken. Zodoende stonden Richard en Deamion in het centrum. Op zich waren er niet heel veel hoogtepunten in deze wedstrijd. Domburg controleerde de wedstrijd maar wist ook niet erg veel kansen te creëren. Af en toe braken we door de stugge verdediging maar dan was de afwerking onvoldoende. Zo eindigde de eerste helft zonder dat er gescoord werd, want ook de Noormannen kwamen er niet doorheen.

De tweede helft was eigenlijk niet veel anders. Weer controleerden we de wedstrijd maar nu ontstonden er wel wat meer mogelijkheden. Uiteindelijk hadden we een corner nodig om op voorsprong te komen. Rutger wist bij de tweede paal tussen twee Noormannen in de bal knap binnen te koppen. Nu moesten we doordrukken of consolideren. Het bleef er een beetje tussenin hangen. De Noormannen probeerden wat meer druk te zetten, maar we bleven rustig de bal rondspelen. En op een paar slordigheidjes na bleef onze verdediging vrij makkelijk overeind.

Zo konden we de goede vorm die tegen Jong Ambon al zichtbaar was doortrekken naar de derby van vandaag. En de drie punten mee naar Oosterloo meenemen. Behalve dat de drie punten best fijn waren, was het vooral goed om te zien dat er gevoetbald werd. We bleven opbouwen en rondspelen zonder de ballen blind naar voren te schieten. Ook hebben we heel weinig kansen weggegeven. En met deze drie punten erbij staan we ineens op de zesde plek.