Een uitgedunde groep blauwwitte helden stonden deze zaterdagmorgen om 8.00 uur vol ongeduld te trappelen om in Vlissingen de punten mee te nemen naar Domburg. Jesse was verhinderd i.v.m. een weekendje weg en Laura was geblesseerd, we moesten het met de resterende 7 spelers gaan doen.

Voor de coaches worden de tactische verhalen steeds makkelijker, vooral na zo`n geweldige wedstrijd van vorige week die we met maar liefst 8-0 wonnen. Toch werden de puntjes nog even op de i gezet en dat zou voldoende moeten zijn voor de overwinning.  De heenwedstrijd hadden we het geluk dat Jochem op doel stond, want hij had vlak voor tijd een zeer belangrijke redding bij een 1-0 voorsprong. Had hij die bal niet gepakt, dan was het waarschijnlijk 1-1 geworden, maar uit de tegenaanval scoorden wij toen de 2-0. Die wedstrijd hadden we dus wat geluk, want Vlissingen heeft een redelijk goede ploeg. De eerste helft is gelijkopgaand, maar zoals iedere wedstrijd zijn er een aantal spelers die de wedstrijd open kunnen breken. Vandaag waren dat Ben en Kyandro. Ben zette weer een lange rush van achteruit in en bediende Kyandro op maat, 1-0. We beginnen na onze voorsprong ook beter te spelen, we kunnen elkaar makkelijker vinden en vlak voor de rust heeft Kyandro een mooie actie in huis. Hij omspeelt 2 tegenstanders en zet de bal voor. Julian is er net iets eerder bij dan de verdediger en schiet de bal tegendraads achter de keeper van Vlissingen, 2-0.
Een degelijke 1e helft met een mooie 2-0 voorsprong.

De 2e helft is alles anders. Vlissingen ruikt bloed, ze  spelen vol op de aanval en staan fysiek ook hun mannetje, er wordt veel feller gespeeld door de tegenstander. Hier beginnen we moeite mee te krijgen en Vlissingen komt ook vaker voor Jochem z`n neus. Gelukkig weet Jochem de kleine speldenprikjes vakkundig onschadelijk te maken.
Maar na verloop van tijd zie je dat de pijp leeg aan het raken is bij de meesten. Ze worden moe en aangezien er geen wisselspelers zijn gaat het nog een enorm zware opgave voor ons worden om de punten mee te nemen. We beginnen wat foutjes te maken, er wordt te veel voor de bal gelopen, zodat de tegenstander wat meer ruimte krijgt in onze verdediging.
De druk wordt alsmaar groter en groter, het is eigenlijk afwachten wanneer Vlissingen de aansluitingstreffer gaat maken. Met nog 8 minuten te spelen krijgt Domburg via een counter een onverwachte mogelijkheid om het duel definitief te beslissen. Ben en Julian stomen samen alleen op de keeper af, Ben besluit om de bal af te spelen naar Julian, maar i.p.v. de bal gelijk binnen te schieten vanaf 3 meter, wilt Julian de bal aannemen en die springt van zijn voet zo in de handen van de keeper.
Hierna drukte Vlissingen ons nog verder in onze verdediging en wanneer de spits van Vlissingen alleen op Jochem afgaat is daar de aansluitingstreffer, tenminste dat denkt iedereen die Vlissingen een warm hart toedraagt. Met een mooie duik in de hoek is het weer Jochem die ons op de been houdt.
We moeten nu nog 5 minuten alles uit de kast halen om de tegenstander zover mogelijk van ons doel te houden, maar de pijp is echt leeg bij ons. Behalve bij 1 speler, Jochem ! Met weer een fantastische redding vlak voor tijd, zorgt hij er voor dat Domburg F1 vandaag de punten mee naar huis kan nemen.

We behouden onze koppositie, we hebben er vandaag echt voor moeten knokken. Het hele team verdient de complimenten voor hun inzet, chapeau ! Maar er was vandaag 1 speler die de titel `man van de wedstrijd` verdient en dat is Jochem, heel erg goed gedaan.