Als een van de weinigen moest Domburg 2 aan het begin van de herfstvakantie aantreden op de groene mat om de strijd aan te gaan met MZVC 2. De nummer laatst, maar dat zegt niks in deze competitie. Doordat sommige spelers weer zo nodig met vakantie moesten (terwijl ze lekker kunnen voetballen….. dan is de keuze toch niet zo moeilijk???) hadden we wat personele wisselingen in het team. Maar uiteindelijk bleken we toch met 16 man te zijn. Dus wissels genoeg.

Al vroeg in de wedstrijd bleek dat we volle bak moesten, want ook bij MZVC was er kennelijk wat geschoven met spelers. We hadden het knap lastig met de spitsen die steeds op het randje van buitenspel speelden. Als onze vlagger dan niet op staat te letten kan het zo maar zijn dat je ineens met 1-0 achter staat. Maar die voorsprong duurde niet lang. Hans zette zichzelf alleen voor de keeper en schoot hard en hoog de 1-1 binnen. Mooie actie en mooi doelpunt. MZVC kwam voor rust echter nog verdiend op voorsprong. Een messcherpe voorzet van rechts werd binnengelopen.

Na de rust kregen we wat meer grip op de wedstrijd. MZVC kwam er moeilijker doorheen en wij kregen wat meer kansen. Het was Bernt die een diepe bal aannam en met Maks meegaf die de 2-2 binnen schoot. Hierna kregen we nog verschillende grote kansen, maar 1 op 1 met de keeper faalden we steeds. Zo kon het dat MZVC bij een schaarse aanval van hun kant profiteerde van een slippertje van de Domburgse verdediging en met 3-2 voorkwam. Ondanks alle inzet kregen we het niet meer voor elkaar om de gelijkmaker binnen te schieten.

Weer hebben we onszelf tekort gedaan, net als tegen Heinkenszand. Dit keer waren we gelukkig wel wat scherper en fanatieker. Al mogen we elkaar nog wel wat mee opjutten. En niet alleen de spelers in het veld. Als we vijf minuten voor tijd met 3-2 achter staan en de veldspelers moeten steeds zelf de bal achter de boarding gaan halen, ontbreekt er toch wat aan de beleving bij de wissels. Maar daar gaan we de komende tijd aan werken…. net als aan de kwaliteiten van de vlaggers. Volgende week weer een uitwedstrijd, maar dit keer in Vlissingen.

Nog een laatste opmerking. Het was goed om te zien dat de opkomst bij de trainingen vooruit gaat. Ik hoop dat deze trend de komende week doorzet! Dus KOMT ALLEN!!