De volgende test voor onze blauwwitte helden stond vandaag op het programma, Dauwendaele F1 was de tegenstander. Zij speelden in de vorige competitie in de 1e klas, wij in de 3e klas, dus vandaag kunnen we zien waar we staan. Na een week geen training i.v.m de vakantie, begonnen we de wedstrijd zonder Eva, zij was gaan sporten in de sneeuw. De overige 8 spelers hadden een goede warming-up achter zich en begonnen fel aan de wedstrijd.

De voorste linie met Julian, Kyandro en Shannon wisten elkaar in rap tempo goed te vinden. Dit resulteerde in de 1-0 van Julian, die een mooi schot in de hoek zag verdwijnen. We bleven goed voetballen onder aanvoering van deze 3 kids en het was jammer dat Shannon haar schoten net naast gingen, anders hadden we al in een vroeg stadium de wedstrijd kunnen beslissen. Vlak voor rust ging Julian alleen op de keeper af en probeerde met een stiftje de keeper te passeren, de keeper hield de bal tegen en de rebound speelde Julian naar Kyandro die ons op een 2-0 voorsprong zette. Aan de kansen lag het niet, die waren er genoeg. Ze werden helaas niet allemaal benut.

De 2e helft moesten we opeens tegen 6 spelers voetballen, er was een tegenstander geblesseerd uitgevallen. De coach hamerde er toch nog op om zo fel mogelijk te blijven spelen en er niet te makkelijk over te denken. We waren de eerste helft wel beter, maar er was wel veel tegenstand. Al snel bleek dat Dauwendaele er niet 1 maar wel 3 schepjes er bovenop deed. Met zeer fel spel werden wij achteruit gedrongen en er werd niet fel genoeg verdedigd, dit resulteerde in de aansluitingstreffer. 2-1. De coach zag de bui al hangen en probeerde iedereen weer wakker te krijgen, maar hij bleek een roepende in de woestijn. Met wat geluk kwamen we weer op een marge van 2 doelpunten via Julian, 3-1, maar nog was Dauwendaele de betere ploeg. Vlak voor tijd scoorden ze ook nog de 3-2 en de 3-3, omdat Domburg gewoonweg niet attent was in de verdediging. Er werd te slap verdedigd en de tegenstander kon doen en laten wat ze wilden. Gelukkig floot de scheids voor het einde en konden we toch nog een puntje meenemen naar Domburg.

Vandaag hebben we in de 2e helft een les gehad van de tegenstander, wanneer we niet fel genoeg zijn wordt dat onmiddellijk afgestraft. Misschien was het omdat het vakantie was, misschien was het omdat we niet hebben getraind of misschien waren we de 2e helft niet bij de les. We weten het niet. Wat we wel weten is dat we lering moeten trekken uit de wedstrijd van vandaag, we kunnen in deze klasse niet verslappen en gaan denken dat we het wel even gaan doen.